Lirik Lagu Mari Solat (Aisyah) - ♪ ♫ opZZpinky ♫ ♪

Breaking

Home Top Ad

Post Top Ad

November 3, 2017

Lirik Lagu Mari Solat (Aisyah)

Lirik Lagu Mari Solat Parodi dari Lagu Aisyah | Assalamualaikum, sudah solat ka belum? Kalau ada malas-malas tu, mari cikgu sha nak korang nyanyi lagu Mari Solat.

Lirik lagu ini dapat memberi kesan pada anak-anak daripada nyanyi lagu yang melalaikan. Lagu ini sha nak buat untuk persembahan masa konvo tadika nanti, tengah buat latihan untuk budak 6 tahun. Wah excitednya dorang..hihi



Lalalalla. Aku solat.
5 waktu sehari, semalam. 
Subuh zohor dan asar, maghrib juga isya'.

Satu dua tiga mari solat
Klu kau tak nak diazab diakhirat
Kita solat
Allah sayang sangat
Kitakan selamat

Kawan
Solat berjemaah 27 darjat
Jgn kau tak buat kita wajib solat
Jangan seronok sangat
Kiamat pon dah dekat 
Kau belum terlambat

Kawan
Ayah ajak solat, kau kata kau penat
Ibu suruh solat, kau kata dah buat
Allah Maha Melihat
Malaikat mencatat
Kau kan kena sebat

Allah
Aku janji aku takkan tinggal solat
Aku janji ibu ayah aku hormat
Aku kesal sangat
Apa ku dah buat
Ku ingin bertaubat

Allah
Aku tak nak dosa, aku nak pahala
Ku tak nak neraka, aku ingin syurga
Ku harap bahagia
Ku ingin gembira
Aku cuma hambaaaaaaa

Ya Allahu ya rahman ya rahim......

Sumber : Facebook

1 comment:

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Post Bottom Ad