Kursus Pra Perkahwinan Daerah Tuaran - ♪ ♫ opZZpinky ♫ ♪

Breaking

Home Top Ad

Post Top Ad

November 5, 2017

Kursus Pra Perkahwinan Daerah Tuaran

Kursus Pra Perkahwinan Daerah Tuaran | Assalamualaikum, sha baru ada masa mengurus kursus ni, sha pun baru tahu kursus pra perkahwinan daerah tuaran pun ada, aishh rugi nda urus awal-awal..kalau nda, dah boleh kahwin dah hahaha


Langkah pertama yang perlu korang urus adalah pergi ambil borang dekat MUIS di Urus Setia Daerah Tuaran, tingkat 3. Borang kursus pra perkahwinan akan diberikan beserta borang kebenaraan kahwin berharga RM5.

Hanya borang kursus pra perkahwinan yang perlu diisi dengan lengkap dan dikembalikan kepada pihak MUIS berkenaan dengan membayar RM100 untuk pembayaran kursus tersebut. Mereka akan memberitahu tarikh yang masih kosong dan memberikan satu resit pengesahan penyertaan kursus tersebut.

Kursus berlangsung pada setiap hari selasa dan rabu bertempat di Dewan Kuliah, Masjid An'Nur, Tuaran. Masa kursus berkenaan bermula jam 8 pagi hingga 5.30 petang, tapi disarankan datang awal untuk proses pendaftaraan.

Sha sudah urus untuk tempah tarikh kursus, namun tarikh yang kosong kena pada hujung bulan ini, 28&29 November 2017, sha bernasib baik, kerana masa itu sudah bermula cuti sekolah.

Untuk pertanyaan mengenai kursus tersebut korang boleh hubungi Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Daerah Tuaran

Tel : 088-788235 / 788236

Semoga Allah permudahkan urusan mendirikan masjid, insyaAllah :)

4 comments:

  1. kaella belum pernah join lagi kursus kawin, tnggu masa nantilah hehe

    ReplyDelete
  2. tahniah, alngkah pertama menuju ke alam rumah tangga... step seterusnya bila?

    ReplyDelete
  3. Sy hari tu buat d wisma muis kk tpi lma suda la thn 2012 lgi hehe..moga d prmudahkn ya sha membina masjid brsama si dia amin

    ReplyDelete
  4. Kalau ikut kursus, kejap2 sudah lah kan... hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Post Bottom Ad