Rotan Anak Bakal Jadi Kesalahan Jenayah? - ♪ ♫ opZZpinky ♫ ♪

Breaking

Home Top Ad

Post Top Ad

January 25, 2015

Rotan Anak Bakal Jadi Kesalahan Jenayah?

Terkejut sha apabila melihat satu artikel tentang Rotan Anak Bakal Jadi Kesalahan Jenayah..bagi pendapat sha ianya tak salah jika hanya membimbing atau bertegas terhadap anak tersebut, yang salahnya bila ibu bapa itu sendiri mendera berlebihan menyebabkan anak tersebut trauma dan cedera.

Memang banyak beza antara budak dulu dan sekarang, sebabnya sha adalah budak zaman dulu, nampak rotan pun dah menangis insaf tak buat lagi..haha..bila dah kena sekali, tak nak untuk kedua kali..sebagai pengajaran untuk kita..betul kan?

Setiap budak mungkin ada perangai berbeza, makin dirotan makin jajal tu kena minta doa dengan Allah, mungkin dia nak lebih kasih sayang..beri perhatian untuk dia..jadikan dia sebagai kawan baik..

Tapi budak zaman sekarang ni, terlampau aktif, kepandaian dorang tahan maksima, sikap ingin tahu tinggi kerana zaman sekarang sangat terdedah dengan media sosial..so dari kita macam mana nak membentuk dorang ni..Allahualam :)

Apa pula pendapat anda???

6 comments:

  1. Apa nak jadi dgn negara islam kita ni.. ermmm.

    ReplyDelete
  2. tidak setuju jika Merotan dijadikan sebagai kesalahan jenayah. Ini satu persatu cara supaya menidakkan cara Islam mendidik anak-anak.

    merotan tidak bermaksud sehingga trauma tetapi hanya untuk memberi kesedaran

    ReplyDelete
  3. entahla pasal rotan ni.. rujuk pada siapa pun tak taw. feninnn hati seorang guru nak memikirkannya..

    ReplyDelete
  4. kalau tak boleh rotan, tali pinggan pun ada :)

    ReplyDelete
  5. Singgah sini ye .. nak tahu blog anda di ciplak atau tidak ? baca entry ni .. harap membantu !


    http://muhammadshahril97.blogspot.com/2015/01/apakah-itu-got-blogger.html

    ReplyDelete

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Post Bottom Ad