25 January 2015

Rotan Anak Bakal Jadi Kesalahan Jenayah?

Terkejut sha apabila melihat satu artikel tentang Rotan Anak Bakal Jadi Kesalahan Jenayah..bagi pendapat sha ianya tak salah jika hanya membimbing atau bertegas terhadap anak tersebut, yang salahnya bila ibu bapa itu sendiri mendera berlebihan menyebabkan anak tersebut trauma dan cedera.

Memang banyak beza antara budak dulu dan sekarang, sebabnya sha adalah budak zaman dulu, nampak rotan pun dah menangis insaf tak buat lagi..haha..bila dah kena sekali, tak nak untuk kedua kali..sebagai pengajaran untuk kita..betul kan?

Setiap budak mungkin ada perangai berbeza, makin dirotan makin jajal tu kena minta doa dengan Allah, mungkin dia nak lebih kasih sayang..beri perhatian untuk dia..jadikan dia sebagai kawan baik..

Tapi budak zaman sekarang ni, terlampau aktif, kepandaian dorang tahan maksima, sikap ingin tahu tinggi kerana zaman sekarang sangat terdedah dengan media sosial..so dari kita macam mana nak membentuk dorang ni..Allahualam :)

Apa pula pendapat anda???

Post a Comment