12 January 2015

Kembali ke Sekolah 2015

Selamat bersekolah adik2 sekalian, mesti excited bagi adik2 yang baru masuk tahun satu..jangan nakal2 rajin2 belajar tauu..

Pengalaman sha dulu time sekolah, sha ni seorang yang pendiam, susah nak dapat kawan..trep comellah katakan, haha..dulu dan sekarang sangat berbeza, kalau dulu tiada HP, bila kawan bawa HP, memang orang kayalah..semua berkumpul tengok HP dia, sedangkan HP batu gosok ja haha..

Sha ingat dulu, keluarga taklah senang mana, 2tahun sekali tukar baju baru, kasut siap plaster kalau koyak, beg pun jahit ja..sebab fikir bapa sha kena tanggung adik beradik lain lagi..memang parahlah kena sekolahkan anak ramai..tulah orang ckp 1 ayah boleh jaga 10 orang anak..

Kalau pergi sekolah tu terpaksa jalan kaki..sebab time tu tiada kenderaan pergi sekolah, lagipun ramai kawan jalan kaki, so happening la, borak2 sambil jalan, tak terasa pun jauhnya..sampaikan sha dapat top ten merentas desa setiap tahun..haha..

Belanja sha dulu RM5 seminggu, bapa sha bagi sekali seminggu, jadi jimatla, kalau habis pandai2lah bawa bekal..dulu pun makanan taklah mahal macam sekarang..masih ada lagi nasi kuning 30sen, aiskrim 10sen, sup 50sen, minum dengan straw haha..

Best sangat...kalau nak cerita tak muat dengan satu entry..haha
apapun zaman sekolah adalah zaman yang paling best..kita akan rindukannya
apa pula cerita zaman sekolah korang?







Post a Comment