06 September 2014

Cabaran 30 Hari - Hari Kedua | 5 Cara Memenangi Hati Sha


Cara macam mana nak ambil hati sha bila sha merajuk or marah ka ni? kalau bab tu korang jangan ambil mudah tau..dah pandai buat orang merajuk, tak pandai pula nak menangi hati sha..ahh..awas hahah, khas untuk yang berkenaan sahaja...sha bagi tips mudahkan korang menangi hati sikecil ni

5 Cara Memenangi Hati Sha :-

1. Belanja Makan, paling sha suka makan..haha..tak kisahlah setakat makan dekat tepi laut pun sha ok, dan sha tak kisah hanya belanja sha makan ais krim dan coklat..yummy..

2. Fikir Dulu, Sebelum Marah, semua orang tak suka kena marah kan? sha pun sama..sha ni kalau kena marah boleh jadi hulk juga haha..lagi2 bukan salah sha..ahhh,,,,

3. Sporting..rapat dengan sha mestilah seorang yang sporting, bila di bawa kemana dia ikut ja, sebab sha orang nya cmtu..ikut keadaan jugala..kalau sporting bab Agama lagi kita suka tauu

4. Jangan paksa sha buat sesuatu yang sha tak suka, tak rela sha buat nanti..sia-sia pahala free kan..tapi biasanya tak melibatkan dosa pahala..kalau melibatkan dosa, reject terus haha..

5. Jaga hati, sha pandai jaga hati orang, dan sha nak orang jaga hati sha juga..adil kan...

Tapi sebenarnya senang ja menangi hati seseorang iaitu, selalulah berdoa kepada Allah...melalui doa bukan sahaja dari jauh makin sayang, yang tak pernah jumpa pun teringat2 kita...kuasa Allah..who knows :)


3 comments:

  1. Assalamualaikum dn singgah ptg dik Sha....paling best...belanja makan...hehe

    ReplyDelete
  2. Wah, boleh jadi hulk ye Sha... Selamat meneruskan cabaran yer ^_^

    ReplyDelete
  3. Klau kita baik dgn org tu pasti org akan baik juga dkt kita kan

    ReplyDelete

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)