Cabaran 30 Hari - Hari Ke23 | Pekerjaan yang sha nak sangat jadi.. - ♪ ♫ opZZpinky ♫ ♪

Breaking

Home Top Ad

Post Top Ad

September 23, 2014

Cabaran 30 Hari - Hari Ke23 | Pekerjaan yang sha nak sangat jadi..

Teringin sangat nak jadi cikgu, sejak dari sekolah lagi..tapi tak kesampaian..sha suka ajar budak2..secara menyanyi ataupun bercerita..terutamanya murid sekolah rendah..kalau dirumah selalu juga ajar adik2 dan anak buah..dah macam real cikgu..siap marah lagi tu haha

Apa yang bestnya jadi cikgu? cuti sekolah dia pun cuti juga..haha..

Tapi tahap stress nak layan budak2 tu yang kena kita nilai..nak jadi cikgu ni kena ada bakat didik anak murid..betul kan cikgu2?

Sha dulu pernah lah merasa jadi cikgu tuisyen..hahaha..sama saiz ja dengan budak sekolah rendah..mak ai..tapi pengalaman paling sha ingat sangat..sebab cita2 jadi cikgu kan..so kena ajar bagus2 anak orang...

Apapun, bagi sha jadi seorang cikgu tu bukan mudah, sha salute kepada mereka yang bergelar guru diluar sana..tabikkkkk

see ya..

5 comments:

  1. Setuju,perkerjaan seorang cikgu tuh bukan mudah.... bagus sha ade niat murni nak jadi cikgu...kite suka jugak cikgu ni, maybe nak jadi cikgu atau pensyarah kot, sebab nak kongsi ilmu dengan orang... nnt boleh ajar anak sendiri... :D

    ReplyDelete
  2. Dulu zumal bercita-cita nak jadi cikgu gak. Rasanya tekanan kerja dengan orang dewasa lebih teruk dari budak2.

    ReplyDelete
  3. Nak jdi cikgu perlu ada kekuatan mental dan fizikal lagi2 zaman skrg tersgt la mencabar nak pikul tggungjwb ni kan

    ReplyDelete
  4. yuppp..bukan senang nak jadi cikgu..lagi-lagi zaman sekarang...kena banyak sabar kan..

    ReplyDelete

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Post Bottom Ad