13 September 2014

Cabaran 30 Hari - Hari Ke11 | Kenangan lucu zaman kanak2


Zaman kanak2 adalah zaman yang paling best sangat kan?zaman ni xda fikir apa2, asyik makan, tidur main, makan tidur main..haha, tapi sha tengok budak zaman sekarang dok menghadap laptop, hp bagai..dorang pernah tak cuba permainan waktu kita zaman 90an?

Sha listkan permainan yang membuatkan zaman kanak2 sha lucu sangat ya..

1. Main Bubut2 (Kejar2)
2. Main Kahwin2
3. Main Tapuk2 (Sembunyi2)
4. Main masak2
5. Main kayu 3
6. Main getah
7. Main batu seremban
8. Main engkek2
9. Main polis intip
10. Main tapak2 (kad)

Sangat best, sampai lupa nak pulang rumah, bapa tunggu depan pintu siap bawah tali pinggang ditangan..waktu tu balik lewat pun kena fikir dua kali...

Kalau di kenangkan balik, rasa macam nak balik ke zaman budak2..
hihi

Post a Comment