25 November 2012

Resepi Kek Roti Paun


roti ni kami panggil roti paun..tapi kalau di semenanjung panggil roti bangali kan?

buat kek ni senang ja..bahan-bahan pun senang dapat..siapa pengemar kek macam MR.A boleh lah buat try buat kek ni dirumah..mungkin dah ramai mama-mama diluar sana tahu..tapi sha nak kongsi kan juga hehe..

Bahan-bahan

6 biji telur
1 buku roti paun
1/2 buku majerin 
1 tin susu cair
1 tin susu pekat (susu junjung)

Cara menyediakan


blender semua bahan diatas


hasilnya seperti acuan ini


kemudian bakar pada 180 0C dan 60 minit...kalau belum masak tambahkan minit sehingga bahagian atas kek kelihatan berwarna coklat..


dan siap untuk dihidang :)

8 comments:

  1. Eh eh kaka ne McM ke tinggalkan la... Header comel

    ReplyDelete
  2. akak panggil roti potong je.. hihi

    ReplyDelete
  3. roti banggali bkn yg ni la...ni roti gardenia@roti potong...

    -anas-

    ReplyDelete
  4. roti paun nana pgl roti xda kulit tu,heee....ngk kek ni teringat puding roti nana try buat ritu,heee...

    ReplyDelete

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)