Wednesday, October 31

Durian Oh Durian


Oh durian..bila kah engkau akan masak..asyik tergantung atas pokok sebelah rumah ja..aish..menghidam betul tau tengok dia ni..yang lain dah dimakan oleh tupai..geramnya..nanti kau..lau nampak batang hidung kau..memang di baling la ni pakai selipar..hehe..


hah ini lah pokok durian sebelah rumah sha..dekat sangat..kalau buahnya jatuh memang jelas kedengaran..aduiyai..bila lah nak jatuh..sha dah tak tahan nak makan durian ni...


korang nampak tak buah durian tu..sedang melambai-lambai..hehe..masih suci lagi ni..belum disentuh pun oleh sang tupai


selain durian..rambutan pun nak juga berbuah..tapi yang ni belum masak lagi..pokok rambutan ni..sebelah ja dengan durian..terjangkit kot..tulah dia pun berbuah..tiap tahun begitu..tak mau ketinggalan heheh..

oh ya..ada lagi pokok mangga..tapi lupa nak snap..dah lama mengeluarkan buah..puas ja sha makan tiap petang then lepas tu sakit perut sebab overdos haha..


*home sweet home..*

dulu MAMA MIA pernah kata..nak tengok rumah sha..hah..nilah dia rumah sha..rumah orang kampung..taklah secantik di bandar kan..biarlah tak cantik..ni ja lah rumah peninggalan bapa sha..tengok bunga-bunga tu..dia yang tanam..memang rajin arwah tu..yang bendera kaler putih tu..kain jemuran heheh..jemur situ cepat kering..
Nota Pink dan merah :) : kalau ada masa nanti sha nak bagi tengok bahagian dalam rumah pula..insyallah :) kawan-kawan..sha rasa macam nak buat GA lah..ada tak yang nak jadi sponsor?






4 comments:

  1. nasibla kaka nda suka makan durian.. klau tidak sudah tentu la kaka minta kirim.. hehehehehehhehe... eh atas bukit juga rumah Sha.. sama macam rumah mama kaka.. atas bukit juga.. tapi tinggi sikit la bukitnya.. bukan tempat mentua kaka (jalan yang Sha hantar kaka haritu)...

    ReplyDelete
  2. best nyer..
    kalau dekat ni sah2 akak yg duk tunggu hari2 ni...


    umah kampung ke umah bandar ke sama je..
    yg penting hidup bahagia dengan keluarga.....

    suka lah umah sha atas bukit..
    lain kali nak gi jalan kat umah sha lah...
    boleh?..


    akak nak try jadi sponsor..sudi ke?

    ReplyDelete
  3. thn ni tak dapat nak merasa buah durian kat kampung sbb dah pindah jhr. huhuhu...

    ReplyDelete

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

 

Pemilik Blog ♥

Teman Seperjuangan ♥

Tabung ♥

Blog Archive

Copyright © ♪ ♫ opZZpinky ♫ ♪ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes - Published By Gooyaabi Templates | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com