Cantikkan Background Footer - ♪ ♫ opZZpinky ♫ ♪

Breaking

Home Top Ad

Post Top Ad

August 6, 2012

Cantikkan Background Footer

Tiba-tiba terasa nak buat tutorial..ok kali ini nak kemaskan or cantikkan footer yang macam bawah ni..cantikkan..lepas ni blog korang mesti kemas..taklah berterabur sangat..Senang nak BW..jom tengok tuto..

Sebelum

Nak letakkan Sila komen macam atas ni~> SINI

Selepas

Follow The Steps
Step 1. Dashboard > Design > Edit Html > Tick Expand Template
Step 2. Cari Kod ini [Ctrl + F] 
.post-footer {
Step 3. Kalau dah jumpa, copy kod bawah ni pula
text-align:center;padding:8px;color: #333333;font-size: 95%;background: #ffffff;
border-left: 7px solid
border-left: 7px solid #000000;
border-right: 7px solid 
border-right: 7px solid  #000000 ;
moz-box-shadow: 0 0 5px 2px 
moz-box-shadow: 0 0 5px 2px  #000000 ;
-webkit-box-shadow: 0 0 5px 2px 
-webkit-box-shadow: 0 0 5px 2px  #000000  ;
border-radius:7px;
margin:6px;
}
.post-footer .span {
margin-right: .3em;
}
border-radius:7px;margin:6px;}.post-footer .span {margin-right: .3em;}
Step 4. Paste kan di bawah kod .post-footer {

Merah Warna Border Pink Warna Background CODE WARNA


Step 5. Preview dan save
Credit to : Lyssa Faizureen

8 comments:

  1. wahh... menarik ni.. deqla nk try la nnti.. mekaceh yer sudi komen entri deqla..byk tu..nnti deqla komen2 entri sha pulok..salam kenal.. suka blog ni jugak..PINK.. i like... hihi

    ReplyDelete
  2. mo cuba ni nanti kalau ada kesempatan.. (^_^)

    ReplyDelete
  3. cantik dikk
    rajin tul buat tutor
    hurmm akk kena cuba nie
    tapiii x pandai nak buat macam nie
    risau sbb akk nie bute it sikit
    bab2 coding selalu fail huhuh ;)

    ReplyDelete
  4. oh menarik jugak ni..nak cuba r nanti...:)

    ReplyDelete
  5. memang comel tapi tangan akak tetap keras nak buat semua ni...

    ayah dah ok ke?

    ReplyDelete

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Post Bottom Ad