Mengenal Nombor Dalam Bahasa Arab

by - Monday, July 23, 2012

Dalam Bulan Ramadhan ini, Sha ingin berkongsi ilmu bahasa ketiga yang sha ambil di UiTM iaitu Bahasa Arab, tahap kedua, tapi masih banyak yang perlu sha belajar..entry permulaan ini sha nak kongi sebutan nombor dari 1- 10..mungkin ramai yang dah tahu..tak apa boleh kongsikan di sini :D


kalau ada pertanyaan boleh ajukan di sini, insyallah kalau sha tahu sha akan terangkan, kalau tak tahu, sha akan tanya pada ustaz Mazuki

You May Also Like

7 Comments

  1. akak selalu je tukar no 4..selalu tersasul ke no 3 melayu...
    bila dah lama2 mengadap baru lah leh cam...
    bagus jugak sha kongsi kat sini

    ReplyDelete
  2. dulu menghafal sekarang ingat sikit2

    thank tolong ingatkan kembali :) boleh ajar anak2 pulak lepas ni

    ReplyDelete
  3. kalau tulis nombor dalam nombor arab akak ingat sampai sekarang ni tapi kalau nak sebut dalam bahasa arab memang failed la sebab memang tak ingat...

    ReplyDelete
  4. dl ada gak belajar tp sekarang byk dah lupa..tapi tulisan 1-9 tu ingat lagi..hihi

    ReplyDelete
  5. anak kak fieda pandai la bab2 ni..

    ReplyDelete

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)