Tazkirah : Jin jatuh cinta pada manusia - ♪ ♫ opZZpinky ♫ ♪

Breaking

Home Top Ad

Post Top Ad

May 17, 2012

Tazkirah : Jin jatuh cinta pada manusia

 
Salam tazkirah buat semua, malam ini sha nak share satu tazkirah pendek mengenai jin yang menyukai manusia, pernahkah korang melihat orang yang mengalami kerasukkan??
“Bila sudah berkenan, jin akan berusaha memasuki tubuh orang yang dia suka dan terus bersarang di dalamnya"


Jin jatuh cinta pada manusia dan itu antara sebab jin merasuk manusia, sebenarnya jin suka memikat manusia, terutamanya wanita yang suka bersolek dan gemar berpakaian mendedah aurat.

18 sebab jin merasuk manusia

1. Apabila manusia meringankan solat dan tidak mentaati perintah Allah.
2. Terdapat alat muzik atau alat melalaikan didalam rumah
3. Meninggikan suara dalam bilik air
4. Menangis dan merintih sebelum tidur
5. Membuang air panas ke dalam bilik air
6. Melompat tinggi tanpa membaca Bismillah
7. Memasuki tempat gelap yang ditinggalkan
8. Perasaan terlalu takut dan terlampau gembira, seperti ketawa berlebihan
9. Selalu bertengkar suami isteri
10. Terlampau marah
11. Mengikut hawa nafsu
12. Terdapat gambar lukisan manusia dan anjing di dalam rumah
13. Terdapat lambang salib pada lantai, sejadah atau langsir
14. Menghadiri majlis yang melekakan tanpa menyebut kalimah Allah
15. Perempuan suka bersolek
16. Berlaku sihir perjanjian di antara jin dan tukang sihir
17. Jin jatuh cinta pada manusia
18. Suka membaca buku cerita hantu dan buku berunsur sihir.

Namun begitu, jin memilih manusia yang lemah semangat dan tidak mempunyai pendinding diri untuk dipikat. Wallahualam =.=V

12 comments:

  1. mira pernah baca ni kat fb... memang seremm.. jin pon boleh jtuh cnta kt mnusia kn..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. @mira maisara ya mira..sha pun seram..cm xnak tgk ja gmbr tu heheh

    ReplyDelete
  4. kak fieda takut plk baca ni..mintak jauh..

    ReplyDelete
  5. Memang betul Jin pun boleh jatuh cinta gan manusia...pernah tengok...

    ReplyDelete
  6. Lg2 manusia yg comel seperti admin. ;-p

    ReplyDelete
  7. Mama Mia : sharing is caring =.=V

    ReplyDelete
  8. kak fieda : a'ah lah kak..minta jauhhhhhhhhhhhhhh hehe

    ReplyDelete
  9. opzzpinkysupporter : lol~ ada ka?? xbek2..xmo la..takut pla..

    ReplyDelete
  10. cik rosliza : hehe..mmg rugi la ya..hehe

    ReplyDelete
  11. mintak di jauhkan... tak berani

    ReplyDelete

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Post Bottom Ad