Pantun Sabahan - ♪ ♫ opZZpinky ♫ ♪

Breaking

Home Top Ad

Post Top Ad

May 4, 2012

Pantun Sabahan


Asyik entry sha ja yang menyemak dalam dashboard tu kan? menyampah!! hehe~ ala jangan lah, sha tengah aktif berblog ni..jangan lah benci ya..salam..dah jadi kawan..besok nak balik kampung..hurey~ baca entry pasal sha mau pulang di sini..ada orang tanya apa itu tambalut? ianya perkataan dusun bermaksud kawan..nak belajar mengira dalam bahasa dusun klik sini

ok, dulu sha memang suka berpantun, pernah ikut pertandingan berpantun..time sekolah menengah..best la..dapat berpantun dengan hasil karya sendiri tapi maaf sha tak menang..haha~


Pantun Sabahan

Jom gia, lawat Sabah
Banyak Sumandak, Cute-cute lagi
kalau nda pigi, rugi bah
bawa pulang satu, confim senang hati

haha~ sweet kan? mau beli pantun sha..jom..berpantun

5 comments:

  1. pergi sabah naik feri,
    tak sampai-sampai walau dah 3 hari,
    pergi sabah bukan sumandak yg dicari,
    tapi sha yang comel di intai,

    hihkhihihkhk...apa punya pantun mama ni..

    ReplyDelete
  2. pegi sabah mau bawa pulang sha..bole??


    (pantun sekerat)

    ReplyDelete
  3. nak gi jugak sabah ...
    tapi gi sarawak dulu .. :)

    ReplyDelete
  4. ps : dikk , x pandai lah guna photobucket tuu .. pueh akk tgk .. huhuhuh , pic dah ada

    ReplyDelete
  5. boleh tolong buat pantun pibabasan om piambalutan kh.. tolong ye.. sha.. heheheee

    ReplyDelete

Assalamualaikum..terima kasih sebab singgah, komen yang baik2 ja tau !! nanti sha singgah blog korang..In Sha Allah :)

Post Bottom Ad